KPMG est reconnue comme une grande entreprise prestigieuse. Si vous souhaitez faire vos armes en début de carrière, je pense que vous trouverez difficilement mieux.
Néanmoins, sachez que vous n'aurez pas de conciliation entre votre vie personnelle et votre vie professionnelle : votre travail occupera la quasi totalité de votre temps (semaine, soirée, week-end et jour férié). La notion de "charge de travail" n'est pas pertinente : vous aurez tout le temps du travail, vos faits et gestes sont quantifiés et évalués à chaque instant.
Le travail en lui-même est inintéressant : les tâches sont répétitives et ne demander pas à apprendre, ce serait un signe de faiblesse pour certaines personnes.
J'ai travaillé plusieurs mois à KPMG et j'ai rencontré 3 personnes qui ont pleuré devant moi et 2 personnes qui avaient de graves problèmes de santé liés à la "charge de travail".
Si vous êtes carriériste, qu'il est normal pour vous que le travail occupe beaucoup de temps, KPMG est fait pour vous ! Vous grimperez rapidement les échelons avec une rémunération intéressante.
Si vous souhaitez une bonne conciliation entre votre vie personnelle et votre vie professionnelle, malheureusement, je ne pense que votre place soit à KPMG, en tout cas pas pour une carrière complète.
En bref, aux nombreux salariés de KPMG... c'est votre problème si vous pensez être heureux à travailler autant et dans ces conditions : sortez, profitez, voyagez, etc. bref, vivez...
Points positifsPossibilité de démissionner
Points négatifsSi seulement il y avait la place dans ce petit champ de texte
Environnement de travail agréable mais sans possibilité d'évolution de carrière
J'ai pu évoluer au sein du cabinet comptable KPMG. En effet, durant un peu plus d'un an, j'y ai exercé les fonctions suivantes au sein du bureau de Beauvais: tenue comptable, déclarations de TVA et révision des comptes pour les BNC. Puis ma direction m'a proposé un nouveau poste au sein du bureau de Compiègne, en décembre 2013, afin d'évoluer dans mes fonctions. Ainsi, mes taches étaient les suivantes: tenue comptable, déclarations de TVA, d'IS, CVAE, CFE, révision des comptes puis élaborations des liasses fiscales. Par conséquent, étant que je réalisais toutes les tâches nécessaires à la comptabilité d'un dossier, j'étais en parfaite autonomie dans le suivi de mes dossiers.
Cependant, au sein des cabinets comptables, les perspectives d'évolutions sont très limites. Voila pourquoi j'ai décidé de proposer mes services à d'autres entreprises.
L'aspect le plus difficile dans le métier de comptable en cabinet est l'organisation et l sortie des dossiers en période fiscale. En effet, un grand nombre de dossier (pour ma part 25 dossiers) doit être traité entièrement dans une période limité, celle-ci correspond à la période du mois de février jusqu'au 5 mai, chaque année.
Même avis que le précédent,
Pour KPMG AGEN l'aspect plus négatif : une rentabilité à outrance qui écrase volontiers l'aspect humain, que se soit au détriment des collaborateurs ou même des clients.
Collaborateurs : très bonne entente dans l'ensemble
Management : Tyrannique tous simplement.
La rémunération des managers et surtout de l'associé est fortement impactée par le niveau de facturation client ainsi que le niveau de charges sur les dossiers (heures chargées par dossier (sup et juste normales) et frais (repas et ik).
De ce fait, ils n'hésitent pas à pousser, sans gène aux excès tant que vous l’accepterez.
un petit exemple : une journée de 12h avec 4h de trajet en voiture, vous ne serais payé que 8h d'après leur interprétation de la convention collective...les 4h (soit une demi-journée) c'est du bénévolat pour un cabinet qui fait + d'1 milliard de CA en France.
Pour le pole AUDIT, la manager est à fuir...une porte de prison est plus aimable...
Evolution possible : proche du zéro...
Petit conseil, n'y allez que si vous n'avez pas trouver mieux ailleurs... ;)
Points positifsl'ambiance avec le personnel non encadrant et les clients
Le cabinet de Meaux est à fuir !!!! Pas de travail d’équipe, les collaboratrices font des petits groupes et il est difficile d’y entrer, l’intégration des nouveaux salariés ou stagiaires est plus que déplorable (on vous laisse seule et c’est à vous de quémander du travail) Quand on pose des questions la tension est plus que palpable. En quelques mois, plus de 10 démissions et pour les mêmes raisons, c’est dommage car il y a tout de même de bons éléments et des personnes intéressantes à découvrir mais tant que la direction n’entendra pas le malaise qui règne sur le site de Meaux malheureusement le sort des nouveaux entrants sera le même. Il y a d’autres cabinets pour apprendre correctement la paie ! Ici on doit mettre de côté tout ce qu’on a appris et utiliser uniquement des tableaux Excel (faux) pour calculer des soldes de tout compte ou vérifier la CSG. Ici le client est roi donc si on ne respecte pas la législation en vigueur ce n’est pas grave…. Quel dommage …
Points positifsHoraires plutôt flexibles
Points négatifsIl y en a trop ….
1,0
Auxiliaire de Vie Sociale (H/F) | La Rochelle (17) | 1 sept. 2022
Je ne recommande pas
J'ai travaillé comme Chargée de clientèle Junior au service gestion sociale, c'est à dire Gestionnaire de Paie.
Intégrer un cabinet comptable renommé était un rêve. Il s'est transformé en cauchemar.
Le salaire était correct mais l'ambiance était très mauvaise. Des conversations intolérables de nos jours.
Je sortais de formation et je n'ai eu aucun suivi.
Aucune intégration.
Si j'étais en difficulté je n'avais aucune aide et on me reprochait mes heures supplémentaires qui à la base ne sont pas payées. (contrat à 39h et c'est tout)
Pas de valeurs humaines.
Si les clients étaient irrespectueux, on leur donnait raison, parce que ce sont les clients.
On a mis fin à ma période d'essai sans avertissement le jour même j'étais priée de partir.
Cela m'a dégouté des cabinets comptables.
Je ne recommande pas. Cela m'a pris du temps de dépasser cette expérience négative.
Je reçois les données de salaire.
Après les avoir contrôlées, et vérifier les alertes des éditions législatives, je commence à saisir les bulletins (entrées et sorties de salariés, congés payés, maladie et divers contrôle...)
Une fois édités et contrôlés les bulletins, je les transmets au superviseur qui va valider l'envoi.
Le travail d'équipe est essentiel car il permet à mon sens de confronter la compréhension de chacun des textes conventionnels et de réaliser de façon plus précise les bulletins.
Les collaborateurs m'ont aidé à exploiter le logiciel et à comprendre et réaliser le paramètrage.
Pour moi l'aspect le plus difficile du poste est peut être la difficulté d'obtenir certaines informations de la part de nos clients, ce qui ralentit l'éxécution de notre travail.
L'aspect le plus agréable est la variété des tâches à accomplir, il n'y a pas de monotonie.
Points positifsTitres restaurants
Points négatifsOffres CE
3,0
Consultant Data (H/F) | Cognac (16) | 26 juin 2023
Management et organisation dans mon métier trop désordonnée
Le management et l'organisation au sein du cabinet est dans l'ensemble pas si mauvaise, seulement je me suis heurté aux côtés désorganisés de la boite.
Ce qui fait que mon avis est plutôt négatif.
Manager absent, mise en pression en interne sur mes objectifs de projets pour qu'au final, passé les deadlines, les retours se font attendre.
Décisions indécises de la part des managers et des collègues lors des réal de projet alors que validé à chaque fois lors de Coproj/Copil puis remise sous pression pour correction.
Pas d'effort de la direction pour se bouger et chercher des nouveaux marchés pour développer le côté informatique vers client alors que c'est pour cela qu'il m'ont embauché.
Bref, pour de la cybersécurité de niveau 1 et du développement informatique, passez votre chemin.
1,0
Assistant de Direction (H/F) | La Défense (92) | 13 févr. 2023
Burn out
La charge de travail chez KPMG est pesante et le respect de la vie privée n'est pas vraiment au RDV de la part de certains associés.
Ils n'hésitent pas à vous mettre des réunions en fin de journée alors que vous n'êtes plus sensé travailler à ces heures.
Beaucoup de mépris par certains associés, le bonjour 1/2, pas de merci.
Certaines assistantes de direction manque d'humanité et ont jusqu'à une attitude autoritaire, zéro entre aide et beaucoup de jugements.
Le manque de considération pour le travail acharné fourni, la charge de travail conséquente et l'ambiance particulière m'a précitée vers un burn-out qui s'est soldé en démission.
Au delà de ces points, les locaux à la Défense sont bien, la paie est bien.
Mais je pense tout de même que la santé mentale prime sur le salaire...
Points positifsLocaux et salaire
Points négatifsCharge de travail, manque de considération
If you are entry level, I definetly recommend this place.
As a consultant, I learned the interpersonal skills, as I meet various clients in different industry.
Also, you will improve lots of presentation skills, because you will have lots of opportunities to speech in presenation with competitor company for certain projects.
Then, you might want to put lots of effert and time for your studing for each projects, as a consultant.
About oranization, many senior/managerare usually very smart and cooperate. You might learn from them, as a role model. In other side, you may feel different about directors/project leader are different. About your co-workers are very aggressive/competitive.
Points positifslots of responsility and new experience.
Points négatifsunderpaid.
3,0
Auditeur Confirmé (H/F) | Paris (75) | 26 sept. 2023
Junior
J'ai eu l'opportunité de travailler en tant qu'auditeur junior chez KPMG et mon expérience a été en grande partie positive. L'entreprise offre une excellente formation et d'énormes possibilités d'apprentissage pour ceux qui débutent dans le domaine de l'audit. L'ambiance de travail est professionnelle et les collègues sont compétents et prêts à partager leur expertise. Cependant, la charge de travail peut être très intense, ce qui peut parfois affecter l'équilibre entre vie professionnelle et vie personnelle. De plus, la pression pour respecter les délais est constante. Dans l'ensemble, KPMG est un excellent endroit pour démarrer sa carrière en audit, mais il faut être prêt à relever des défis et à gérer une charge de travail exigeante
SUMMARY OF EXPERIENCE
• SharePoint Administrator with 8+ years of work experience in design, installation, configuration, administration, supporting, upgrading, migrating, customization, development SharePoint solutions.
• Excellent understanding of SharePoint capabilities that meet business & collaboration goals.
• Analyzed and documented requirements for SharePoint sites taxonomy and governance.
• Developed Disaster Recovery strategies for SharePoint farm configuration.
• SharePoint Migration from 2007, 2010 to SharePoint 2013 or SharePoint Online.
• Expert knowledge in troubleshooting SharePoint related issues, including end user support.
• Experience in Deployments like web parts, feature, solutions, template or custom workflows and content.
• Experience in implementing different authentication types in SharePoint 2013 like Kerberos and have good knowledge in Forms-based and SAML Claims based.
• Knowledge in SharePoint Object Model.
• Extensively worked with SQL server team in installing and configuring database clusters as well as Transaction Log Shipping of SharePoint Content Databases.
• Responsible for ensuring high availability, scalability, Server Health and performance.
• Responsible for solving a variety of user problems relating to the authentication, permissions, application access, usage and functionality.
• Extensively used InfoPath forms to interact with Web Services and Excel Services.
• Configuration on SharePoint 2010 Migration
Ensuring that partners are aware of meetings for the day by phone call or sms. Ensuring that meeting are not double booked. Ensure that the partner is informed of changes in the diary. Ensuring that meeting rooms have all the facilities and that the equipment is working eg. Conference phones, projector. Ensure that the room is presentable to receive guests. Being proactive by printing out agendas, previous minutes, etc. Allow for adequate travel time in the diaries if the meeting is external.Ensure all catering requirements are met for meetings / workshops. Ensure that diaries are always up to date. Ensure I meet with partners in the morning to go through the weekly and daily activities.Ensuring partners inbox is never undeliverable and always clear out all the mail that is not required.
Photocopying and printing various documents, sometimes on behalf of other colleagues. Making use of a variety of software packages, such as Microsoft Word, Outlook, Powerpoint, Excel, etc., and making sure it is KPMG compliant. Ensure when typing of documents that I have proof read and making sure that there are no spelling errors. Ensure proper grammar has been used. Making sure that the document is KPMG compliant. Making sure that the document is presentable. Making sure that time is chargeable.
Making sure that time is entered correctly with correct project codes when submitting. Making sure all expenses is captured correctly.
Ensure that expenses are allocated to the correct project co
KPMG is the best environment to grow a career regardless of the division or unit you find yourself.
I started as an IT Helpdesk officer and I can tell you that I worked on more than enough laptops/servers than most of my other colleagues ion other organization. In the beginning, we had about 700 users, close to 1000 computers and 20 servers. Currently, the users have grown to 1500, about 2000 computers and 50 servers (VM inclusive).
We are a global firm and our IT infrastructure is line with Global trends and policies. We are involved in more than 10 IT projects yearly ( Removable Media Encryption, Workforce Enablement Programs - involves upgrade to Windows 7 SP1, IE 10, Office 2013, Lync, etc) across the office (please note that our users are very mobile, they are usually on client sites and we must not default on global timelines).
I also manage the SCCM Server, which means all upgrades are downloaded and applied by me, I ensure all servers and computers are adequately patched (Security Patches) on a monthly basis ( Global have issued 100% compliance and Audit Team check quarterly to ensure compliance). I ensure all computers have CCM client so that they can report to the server. I have been involved in Global Desktop Image Engineering for x32 and x64 bits machines.
As the Information Security Officer, I roll out Security Awareness Campaigns on a bi-monthly basis ( covers Social Engineering, Phishing, Protecting Confidential Information, Traveling abroad and Co
Around 9 years of IT experience in all phases of Software Development Life Cycle.
Hands on Experience in installing, configuring, creating, managing, monitoring, and troubleshooting SQL Server 2005, 2008 databases in both Physical and Virtual environments.
Installed Cumulative Updates and service packs for various versions of SQL Servers.
Experience in implementing a perfect backup strategy for the organization.
Upgraded SQL Server 2000 and 2005 databases to higher versions 2008, 2008 R2 and 2012.
Hands on experience with SQL Server and T-SQL in constructing triggers, tables, user functions, views, indexes, user profiles, relational database models, data dictionaries, and data integrity.
Experience in Data transfer and Transformation using tools like DTS, BCP, Bulk Insert & SSIS.
Extensive experience with SQL Performance tuning and transactions analysis, thorough understanding of indices and statistics.
Strong experience in database Backup, Restore and Recovery procedures.
Hands on experience and knowledge of high availability SQL Server solutions, including Replication, SQL Server Clustering, Log Shipping & Database Mirroring.
Experience in using Performance Monitor/Profiler to resolve Dead Locks/Long running queries.
Experience in Supporting Very Large Databases & Troubleshooting the problems.
Experience with analyzing query plans, managing indexes and locks, troubleshooting blocking/ deadlocks.
Excellent communication, analytical,
KPMG as a whole excellent, not all practices LoBs are created equal
i'm no doubt sure than the company as a whole operates more efficiently and effectively than my specific practice did, though i'm sure there are some themes in particular places
PROS
* company "prestige and reputation"--makes you an attractive job applicant/search candidate
* structured get to know the company orientation WBT "training"
* easy to navigate org design/structure practice area (helps to understand biz unit functions)
* true attempt at providing training and "development?" opportunities
* advisory (can't speak for tax and audit or other advisory LoS outside P&C) orientation university sets a decent grounding for learning
* networking is encouraged (also after hours which isn't always a plus for everyone) and events are actually set up to facilitate it. i believe part of it is the drive to push business development down but you NEED business development for success here (its a partner firm) even for your staffing
* clear succession path levels (doesn't mean you'll make it--you better have partners gunning for you--but the path levels are clear)
* opportunity for travel if that appeals
CONS
* i don't know where to start so all i will say is that the people and change practice office in NYC is lead by a partner who is notorious for favoritism, shunning, and exclusion for talent that doesn't fit the "desired" profile. i saw more focus placed on glitzy PPT presentations than meaningful talent content
* terrible terrible onboarding experience beyond the
Points positifsprestige and reputation, structured orientation, networking opportunity
Points négatifstalent management process or lack there off
Productive, learning and motivating workplace to be.
KPMG Sierra Leone is a member firm of KPMG International, and provides comprehensive services of audit, accounting, tax, and management consulting in a variety of sectors.
KPMG also provides a wide range of consulting services including, organization development, financial management systems, information technology, manpower training and development, transport and communication, cost control, health care, executive recruitment and search and remuneration and benefit planning.
Our consultants are widely experienced and have been employed in government, industry, and academic life before entering the field of Consultancy. Our consulting division also has the advantage of drawing on the resources of experienced professionals within the general practice division of the firm.
We at KPMG Sierra Leone combine our knowledge of local conditions with the experience and skill that a major accounting firm such as ours can offer, to provide our clients, both national and international, with first class professional services.
At KPMG Sierra Leone, every day was a learning process and the management and staffs were a motivating factor especially for me to be steadfast and be more proactive in the job.
KPMG gives priority to recruiting and training. Their trainee accountants are mostly university graduates, many of them with accounting degrees and I was one of the graduates. All graduates complete a structured training programme which combines practical work experience with an exten
This review is in regards to the EMC team.
From the first day to my last day, I suffered while working at the downtown Los Angeles location. I remember that on my first day, the first thing my boss told me while walking up to meet her was "oh Jesus Christ" for no reason at all. Well, that was a warm welcome. I was always made to feel that I was unwelcomed at the company and I am not sure why. No matter how much I put in terms of effort, I was always told some nonsense of how I could better do things. I would get stared at randomly with no effort to conceal it. I felt that some individuals were doing their best to get me fired. So much was the discomfort that I eventually had to talk with the Human Resources which led me to leaving the position.
The training was abysmal. Training was a by-product of people's schedule. If there was time on their schedule for training, then there will be training. There was no training for itself. While in training, nothing was formal or organized. You just had to shadow fellow employees which was not the best way to go about this because of the nature of the position. Absolutely no manuals were given as a reference. You had to rely on asking questions to your peers.
The company atmosphere was infected with the attitude of "I got hired here so I am awesome". Too many people had an inflated sense of themselves. Efforts were made to "prove" how they are better than you. If you made any attempt to seem intelligent about anyt
Вкратце о моей истории:
Чтобы вы понимали, сейчас заканчиваю бакалавриат топ-3 экономических вузов Москвы с красным дипломом, помимо этого училась за границей в течение полугода(поступив на бюджет), отлично владею английским, имею годовой опыт работы и являюсь далеко не глупым человеком.
Откликнувшись на хедхантере на вакансию стажера в департамент консалтинга , со мной связалась HR и скинула онлайн-тест(английский+математика). После успешного прохождения теста был следующий этап - решение кейса ( в моем случае попросили сделать презентацию, в которой нужно было провести анализ компании). После выполнения задания, через два дня со мной снова связалась HR и попросила записать видео-интервью (вопросы больше мотивационного типа, а также на знание индустрии, в которой мне предстояло работать).
Итак, все перечисленные этапы пройдены, после чего HR приглашает на собеседование к ним в офис. Приезжаю за 10 мин и ожидаю менеджера. Он опоздал на 20 минут, попросил рассказать о себе, опыте работы и задал пару вопросов относительно презентации, не спросив ничего насчет знания английского(в вакансии они строго требовали уровень Advanced). Все собеседование длилось буквально минут 20-30 ,я абсолютно не нервничала (тк имею опыт прохождения собеседований) и была уверена, что собеседование прошло хорошо. Особенно после того, когда менеджер в конце нашего диалога сказал, что рассчитывает увидеть меня в их команде и что ему очень понравилась моя презентация.
Последним этапом (казалось б
Long hours and no overtime. You get pigeon-holed. They layoff and scare employees.
People here are great. You work with very bright individuals, and everyone is nice and tries to help you out. There is still office politics, but it at least stays hidden/behind the scenes. While the people are nice, everyone is ridiculously busy, so no one has time to teach you anything.
They send you to a "lakehouse" which is a KPMG-owned resort in Florida for training. It is extremely nice, and the food is some of the best you'll ever have in your life. They don't let you leave the resort or do anything else while you are there, and they don't let you bring family.
They do layoffs to scare employees (while continuously hiring new ones), and in the next week they send out official emails mandating 55 hour minimums from mid-July to mid-October. They'd prefer to force people out instead of lay them off and give them layoff packages.
Don't expect a work-life balance. Work is life, you'll have to figure out how to make things balance. You'll do tons of unpaid overtime. You don't get time off if you are sick either unless you are actually dying.
They have a hybrid work environment with 3 days in office which is nice. They are very strict about having 3 days, so if you only come in two days, you'll need to do 4 the next week. If you don't they'll hold you back from promotions.
They like to pigeon-hole you into one area of tax very quickly. They'll tell you before you get hired that you'll get exposed to this and that - wrong. You'll do one thing. They also "butter-up" or in
Points positifsYou get big-4 on your resume, lots of advancement opportunities at lower levels, hybrid flexibility, they
Points négatifsWork-life balance, no overtime pay, deceiving hiring policies, bad software
Information security advisory engagements for clients in Financial Services, Technology, Engineering, Manufacturing, ISP and the Public Sector.
- Implementation of Information security management systems based on ISO/IEC 27001 standard for IT operations, Data Centre, Software development, outsourced service and supporting functions including gap analysis and pre-certification audits.
- Develop and Review Information Security policies, procedures and guidelines in order to bring them up to the ISO/IEC 27001 standard level, provide guidelines on backups, recovery procedures, business continuity planning (BCP) as well as Disaster Recovery Planning (DRP).
- Conducted Reviews of Disaster recovery and Data center sites and provided recommendations to improve their existing Environment.
- Development of Information Security Risk Assessment & Risk Treatment Plans.
- Conducting Internal and External Vulnerability assessments & penetration testing for IT Infrastructures.
- Conducting Web Application & Mobile Application Security Reviews.
- Provide consultancy services in order to enable the client to bolster their front-line defense of networks and protect information from unauthorized access and violations.
- Reviewing of Database configuration checks such as database architecture, data structures, and tables as well as reviewing Administrative controls.
- Conducting Network Devices, Firewalls, Web Application Firewalls, and Server Security Configuration & network architecture reviews.
- Assessment of Network infrastructures and making recommendations on network performance, capacity planning, and hardware sizing and
Points positifsGood work exposure from the begining
Points négatifsLow Salary Scale
Questions et réponses au sujet de l'entreprise KPMG
À quelle fréquence bénéficiiez-vous d'une augmentation de salaire chez KPMG ?
Posée le 4 déc. 2022
Aucune
Réponse du 15 août 2023
2 ans
Réponse du 20 juil. 2023
Quelle politique est appliquée par KPMG en matière de congés ? De combien de jours de congés disposez-vous par an ?
Posée le 21 févr. 2022
25 CP + 11 RTT
Réponse du 31 mars 2023
25
Réponse du 28 févr. 2023
Quelle politique est appliquée chez KPMG en matière de télétravail ?
Posée le 3 mai 2023
Très surveillé
Réponse du 26 sept. 2023
3jours max par semaine
Réponse du 30 août 2023
Comment décririez-vous lenvironnement de travail et la culture dans cette entreprise ?
Posée le 16 oct. 2019
C'est un milieu acceptable en entreprise
Réponse du 10 nov. 2022
Équipe soudés et agréable
Réponse du 10 févr. 2022
Comment avez-vous obtenu votre premier entretien chez KPMG ?
Posée le 20 févr. 2018
J'ai postulé en ligne et on m'a téléphoné pour un premier entretien physique avec la RH.