KPMG est reconnue comme une grande entreprise prestigieuse. Si vous souhaitez faire vos armes en début de carrière, je pense que vous trouverez difficilement mieux.
Néanmoins, sachez que vous n'aurez pas de conciliation entre votre vie personnelle et votre vie professionnelle : votre travail occupera la quasi totalité de votre temps (semaine, soirée, week-end et jour férié). La notion de "charge de travail" n'est pas pertinente : vous aurez tout le temps du travail, vos faits et gestes sont quantifiés et évalués à chaque instant.
Le travail en lui-même est inintéressant : les tâches sont répétitives et ne demander pas à apprendre, ce serait un signe de faiblesse pour certaines personnes.
J'ai travaillé plusieurs mois à KPMG et j'ai rencontré 3 personnes qui ont pleuré devant moi et 2 personnes qui avaient de graves problèmes de santé liés à la "charge de travail".
Si vous êtes carriériste, qu'il est normal pour vous que le travail occupe beaucoup de temps, KPMG est fait pour vous ! Vous grimperez rapidement les échelons avec une rémunération intéressante.
Si vous souhaitez une bonne conciliation entre votre vie personnelle et votre vie professionnelle, malheureusement, je ne pense que votre place soit à KPMG, en tout cas pas pour une carrière complète.
En bref, aux nombreux salariés de KPMG... c'est votre problème si vous pensez être heureux à travailler autant et dans ces conditions : sortez, profitez, voyagez, etc. bref, vivez...
Points positifsPossibilité de démissionner
Points négatifsSi seulement il y avait la place dans ce petit champ de texte
Environnement de travail agréable mais sans possibilité d'évolution de carrière
J'ai pu évoluer au sein du cabinet comptable KPMG. En effet, durant un peu plus d'un an, j'y ai exercé les fonctions suivantes au sein du bureau de Beauvais: tenue comptable, déclarations de TVA et révision des comptes pour les BNC. Puis ma direction m'a proposé un nouveau poste au sein du bureau de Compiègne, en décembre 2013, afin d'évoluer dans mes fonctions. Ainsi, mes taches étaient les suivantes: tenue comptable, déclarations de TVA, d'IS, CVAE, CFE, révision des comptes puis élaborations des liasses fiscales. Par conséquent, étant que je réalisais toutes les tâches nécessaires à la comptabilité d'un dossier, j'étais en parfaite autonomie dans le suivi de mes dossiers.
Cependant, au sein des cabinets comptables, les perspectives d'évolutions sont très limites. Voila pourquoi j'ai décidé de proposer mes services à d'autres entreprises.
L'aspect le plus difficile dans le métier de comptable en cabinet est l'organisation et l sortie des dossiers en période fiscale. En effet, un grand nombre de dossier (pour ma part 25 dossiers) doit être traité entièrement dans une période limité, celle-ci correspond à la période du mois de février jusqu'au 5 mai, chaque année.
Même avis que le précédent,
Pour KPMG AGEN l'aspect plus négatif : une rentabilité à outrance qui écrase volontiers l'aspect humain, que se soit au détriment des collaborateurs ou même des clients.
Collaborateurs : très bonne entente dans l'ensemble
Management : Tyrannique tous simplement.
La rémunération des managers et surtout de l'associé est fortement impactée par le niveau de facturation client ainsi que le niveau de charges sur les dossiers (heures chargées par dossier (sup et juste normales) et frais (repas et ik).
De ce fait, ils n'hésitent pas à pousser, sans gène aux excès tant que vous l’accepterez.
un petit exemple : une journée de 12h avec 4h de trajet en voiture, vous ne serais payé que 8h d'après leur interprétation de la convention collective...les 4h (soit une demi-journée) c'est du bénévolat pour un cabinet qui fait + d'1 milliard de CA en France.
Pour le pole AUDIT, la manager est à fuir...une porte de prison est plus aimable...
Evolution possible : proche du zéro...
Petit conseil, n'y allez que si vous n'avez pas trouver mieux ailleurs... ;)
Points positifsl'ambiance avec le personnel non encadrant et les clients
Le cabinet de Meaux est à fuir !!!! Pas de travail d’équipe, les collaboratrices font des petits groupes et il est difficile d’y entrer, l’intégration des nouveaux salariés ou stagiaires est plus que déplorable (on vous laisse seule et c’est à vous de quémander du travail) Quand on pose des questions la tension est plus que palpable. En quelques mois, plus de 10 démissions et pour les mêmes raisons, c’est dommage car il y a tout de même de bons éléments et des personnes intéressantes à découvrir mais tant que la direction n’entendra pas le malaise qui règne sur le site de Meaux malheureusement le sort des nouveaux entrants sera le même. Il y a d’autres cabinets pour apprendre correctement la paie ! Ici on doit mettre de côté tout ce qu’on a appris et utiliser uniquement des tableaux Excel (faux) pour calculer des soldes de tout compte ou vérifier la CSG. Ici le client est roi donc si on ne respecte pas la législation en vigueur ce n’est pas grave…. Quel dommage …
Points positifsHoraires plutôt flexibles
Points négatifsIl y en a trop ….
1,0
Auxiliaire de Vie Sociale (H/F) | La Rochelle (17) | 1 sept. 2022
Je ne recommande pas
J'ai travaillé comme Chargée de clientèle Junior au service gestion sociale, c'est à dire Gestionnaire de Paie.
Intégrer un cabinet comptable renommé était un rêve. Il s'est transformé en cauchemar.
Le salaire était correct mais l'ambiance était très mauvaise. Des conversations intolérables de nos jours.
Je sortais de formation et je n'ai eu aucun suivi.
Aucune intégration.
Si j'étais en difficulté je n'avais aucune aide et on me reprochait mes heures supplémentaires qui à la base ne sont pas payées. (contrat à 39h et c'est tout)
Pas de valeurs humaines.
Si les clients étaient irrespectueux, on leur donnait raison, parce que ce sont les clients.
On a mis fin à ma période d'essai sans avertissement le jour même j'étais priée de partir.
Cela m'a dégouté des cabinets comptables.
Je ne recommande pas. Cela m'a pris du temps de dépasser cette expérience négative.
Je reçois les données de salaire.
Après les avoir contrôlées, et vérifier les alertes des éditions législatives, je commence à saisir les bulletins (entrées et sorties de salariés, congés payés, maladie et divers contrôle...)
Une fois édités et contrôlés les bulletins, je les transmets au superviseur qui va valider l'envoi.
Le travail d'équipe est essentiel car il permet à mon sens de confronter la compréhension de chacun des textes conventionnels et de réaliser de façon plus précise les bulletins.
Les collaborateurs m'ont aidé à exploiter le logiciel et à comprendre et réaliser le paramètrage.
Pour moi l'aspect le plus difficile du poste est peut être la difficulté d'obtenir certaines informations de la part de nos clients, ce qui ralentit l'éxécution de notre travail.
L'aspect le plus agréable est la variété des tâches à accomplir, il n'y a pas de monotonie.
If you are entry level, I definetly recommend this place.
As a consultant, I learned the interpersonal skills, as I meet various clients in different industry.
Also, you will improve lots of presentation skills, because you will have lots of opportunities to speech in presenation with competitor company for certain projects.
Then, you might want to put lots of effert and time for your studing for each projects, as a consultant.
About oranization, many senior/managerare usually very smart and cooperate. You might learn from them, as a role model. In other side, you may feel different about directors/project leader are different. About your co-workers are very aggressive/competitive.
Points positifslots of responsility and new experience.
Points négatifsunderpaid.
4,0
Juriste en Droit des Sociétés (H/F) | Perpignan (66) | 3 févr. 2016
Travail interessant et enrichissant
En stage depuis peu dans le Cabinet KPMG de Perpignan, le but est de me familiariser avec la pratique du métier de juriste d'affaires.
La majorité des missions pour le service juridique consiste en rédiger les Procès-verbaux d'Assemblées Générales Annuelles afin d'approuver les comptes des sociétés de nos clients,
Mais les missions sont aussi très diversifiées en droit des sociétés, celles-ci vont de la création d'une société jusqu'à sa dissolution et sa liquidation en passant par toutes les modifications possibles de la vie d'une société (transfert d'un siège social, changement de gérance, cession de parts sociales, extension de l'objet social, etc...)
Assisted employees & partners with medical and payroll matters. resolve employee benefits and payroll matters depending the request. Assist our employees and new hires with enrolling into company benefits and open enrollment. Working at a Big Six accounting firm servicing our own employees was adventurous and knowledgeable. The environment was comfortable and professional, top notch service. hardest part of the job was to RIF our own employees after the 911 tragedy. Enjoyed the various types of calls and where our employees were assigned all over the country.
Points positifsGrowth and advancement opportunities
Points négatifsWhen I got RIF laid off!
3,0
Auditeur Confirmé (H/F) | Lyon (69) | 13 juin 2022
3 stars
What is the best part of working at the company?
Environnement de travail stimulant et permettant une montée en compétence rapide. Bonne ambiance au sein du cabinet en général. Horaires élevés mais ce à quoi l'on peut s'attendre en rejoignant un big.
What is the most stressful part about working at the company?
Certains managers, de part leurs prises de position et leur absence de franchise ternissent l'image interne du cabinet.
What is the work environment and culture like at the company?
Cabinet ayant une culture assez humaine avec un environnement de travail motivant.
What is a typical day like for you at the company?
Aucun jour ne se ressemble
SUMMARY OF EXPERIENCE
• SharePoint Administrator with 8+ years of work experience in design, installation, configuration, administration, supporting, upgrading, migrating, customization, development SharePoint solutions.
• Excellent understanding of SharePoint capabilities that meet business & collaboration goals.
• Analyzed and documented requirements for SharePoint sites taxonomy and governance.
• Developed Disaster Recovery strategies for SharePoint farm configuration.
• SharePoint Migration from 2007, 2010 to SharePoint 2013 or SharePoint Online.
• Expert knowledge in troubleshooting SharePoint related issues, including end user support.
• Experience in Deployments like web parts, feature, solutions, template or custom workflows and content.
• Experience in implementing different authentication types in SharePoint 2013 like Kerberos and have good knowledge in Forms-based and SAML Claims based.
• Knowledge in SharePoint Object Model.
• Extensively worked with SQL server team in installing and configuring database clusters as well as Transaction Log Shipping of SharePoint Content Databases.
• Responsible for ensuring high availability, scalability, Server Health and performance.
• Responsible for solving a variety of user problems relating to the authentication, permissions, application access, usage and functionality.
• Extensively used InfoPath forms to interact with Web Services and Excel Services.
• Configuration on SharePoint 2010 Migration
Ensuring that partners are aware of meetings for the day by phone call or sms. Ensuring that meeting are not double booked. Ensure that the partner is informed of changes in the diary. Ensuring that meeting rooms have all the facilities and that the equipment is working eg. Conference phones, projector. Ensure that the room is presentable to receive guests. Being proactive by printing out agendas, previous minutes, etc. Allow for adequate travel time in the diaries if the meeting is external.Ensure all catering requirements are met for meetings / workshops. Ensure that diaries are always up to date. Ensure I meet with partners in the morning to go through the weekly and daily activities.Ensuring partners inbox is never undeliverable and always clear out all the mail that is not required.
Photocopying and printing various documents, sometimes on behalf of other colleagues. Making use of a variety of software packages, such as Microsoft Word, Outlook, Powerpoint, Excel, etc., and making sure it is KPMG compliant. Ensure when typing of documents that I have proof read and making sure that there are no spelling errors. Ensure proper grammar has been used. Making sure that the document is KPMG compliant. Making sure that the document is presentable. Making sure that time is chargeable.
Making sure that time is entered correctly with correct project codes when submitting. Making sure all expenses is captured correctly.
Ensure that expenses are allocated to the correct project co
KPMG is the best environment to grow a career regardless of the division or unit you find yourself.
I started as an IT Helpdesk officer and I can tell you that I worked on more than enough laptops/servers than most of my other colleagues ion other organization. In the beginning, we had about 700 users, close to 1000 computers and 20 servers. Currently, the users have grown to 1500, about 2000 computers and 50 servers (VM inclusive).
We are a global firm and our IT infrastructure is line with Global trends and policies. We are involved in more than 10 IT projects yearly ( Removable Media Encryption, Workforce Enablement Programs - involves upgrade to Windows 7 SP1, IE 10, Office 2013, Lync, etc) across the office (please note that our users are very mobile, they are usually on client sites and we must not default on global timelines).
I also manage the SCCM Server, which means all upgrades are downloaded and applied by me, I ensure all servers and computers are adequately patched (Security Patches) on a monthly basis ( Global have issued 100% compliance and Audit Team check quarterly to ensure compliance). I ensure all computers have CCM client so that they can report to the server. I have been involved in Global Desktop Image Engineering for x32 and x64 bits machines.
As the Information Security Officer, I roll out Security Awareness Campaigns on a bi-monthly basis ( covers Social Engineering, Phishing, Protecting Confidential Information, Traveling abroad and Co
Around 9 years of IT experience in all phases of Software Development Life Cycle.
Hands on Experience in installing, configuring, creating, managing, monitoring, and troubleshooting SQL Server 2005, 2008 databases in both Physical and Virtual environments.
Installed Cumulative Updates and service packs for various versions of SQL Servers.
Experience in implementing a perfect backup strategy for the organization.
Upgraded SQL Server 2000 and 2005 databases to higher versions 2008, 2008 R2 and 2012.
Hands on experience with SQL Server and T-SQL in constructing triggers, tables, user functions, views, indexes, user profiles, relational database models, data dictionaries, and data integrity.
Experience in Data transfer and Transformation using tools like DTS, BCP, Bulk Insert & SSIS.
Extensive experience with SQL Performance tuning and transactions analysis, thorough understanding of indices and statistics.
Strong experience in database Backup, Restore and Recovery procedures.
Hands on experience and knowledge of high availability SQL Server solutions, including Replication, SQL Server Clustering, Log Shipping & Database Mirroring.
Experience in using Performance Monitor/Profiler to resolve Dead Locks/Long running queries.
Experience in Supporting Very Large Databases & Troubleshooting the problems.
Experience with analyzing query plans, managing indexes and locks, troubleshooting blocking/ deadlocks.
Excellent communication, analytical,
KPMG as a whole excellent, not all practices LoBs are created equal
i'm no doubt sure than the company as a whole operates more efficiently and effectively than my specific practice did, though i'm sure there are some themes in particular places
PROS
* company "prestige and reputation"--makes you an attractive job applicant/search candidate
* structured get to know the company orientation WBT "training"
* easy to navigate org design/structure practice area (helps to understand biz unit functions)
* true attempt at providing training and "development?" opportunities
* advisory (can't speak for tax and audit or other advisory LoS outside P&C) orientation university sets a decent grounding for learning
* networking is encouraged (also after hours which isn't always a plus for everyone) and events are actually set up to facilitate it. i believe part of it is the drive to push business development down but you NEED business development for success here (its a partner firm) even for your staffing
* clear succession path levels (doesn't mean you'll make it--you better have partners gunning for you--but the path levels are clear)
* opportunity for travel if that appeals
CONS
* i don't know where to start so all i will say is that the people and change practice office in NYC is lead by a partner who is notorious for favoritism, shunning, and exclusion for talent that doesn't fit the "desired" profile. i saw more focus placed on glitzy PPT presentations than meaningful talent content
* terrible terrible onboarding experience beyond the
Points positifsprestige and reputation, structured orientation, networking opportunity
Points négatifstalent management process or lack there off
Productive, learning and motivating workplace to be.
KPMG Sierra Leone is a member firm of KPMG International, and provides comprehensive services of audit, accounting, tax, and management consulting in a variety of sectors.
KPMG also provides a wide range of consulting services including, organization development, financial management systems, information technology, manpower training and development, transport and communication, cost control, health care, executive recruitment and search and remuneration and benefit planning.
Our consultants are widely experienced and have been employed in government, industry, and academic life before entering the field of Consultancy. Our consulting division also has the advantage of drawing on the resources of experienced professionals within the general practice division of the firm.
We at KPMG Sierra Leone combine our knowledge of local conditions with the experience and skill that a major accounting firm such as ours can offer, to provide our clients, both national and international, with first class professional services.
At KPMG Sierra Leone, every day was a learning process and the management and staffs were a motivating factor especially for me to be steadfast and be more proactive in the job.
KPMG gives priority to recruiting and training. Their trainee accountants are mostly university graduates, many of them with accounting degrees and I was one of the graduates. All graduates complete a structured training programme which combines practical work experience with an exten
This review is in regards to the EMC team.
From the first day to my last day, I suffered while working at the downtown Los Angeles location. I remember that on my first day, the first thing my boss told me while walking up to meet her was "oh Jesus Christ" for no reason at all. Well, that was a warm welcome. I was always made to feel that I was unwelcomed at the company and I am not sure why. No matter how much I put in terms of effort, I was always told some nonsense of how I could better do things. I would get stared at randomly with no effort to conceal it. I felt that some individuals were doing their best to get me fired. So much was the discomfort that I eventually had to talk with the Human Resources which led me to leaving the position.
The training was abysmal. Training was a by-product of people's schedule. If there was time on their schedule for training, then there will be training. There was no training for itself. While in training, nothing was formal or organized. You just had to shadow fellow employees which was not the best way to go about this because of the nature of the position. Absolutely no manuals were given as a reference. You had to rely on asking questions to your peers.
The company atmosphere was infected with the attitude of "I got hired here so I am awesome". Too many people had an inflated sense of themselves. Efforts were made to "prove" how they are better than you. If you made any attempt to seem intelligent about anyt
Вкратце о моей истории:
Чтобы вы понимали, сейчас заканчиваю бакалавриат топ-3 экономических вузов Москвы с красным дипломом, помимо этого училась за границей в течение полугода(поступив на бюджет), отлично владею английским, имею годовой опыт работы и являюсь далеко не глупым человеком.
Откликнувшись на хедхантере на вакансию стажера в департамент консалтинга , со мной связалась HR и скинула онлайн-тест(английский+математика). После успешного прохождения теста был следующий этап - решение кейса ( в моем случае попросили сделать презентацию, в которой нужно было провести анализ компании). После выполнения задания, через два дня со мной снова связалась HR и попросила записать видео-интервью (вопросы больше мотивационного типа, а также на знание индустрии, в которой мне предстояло работать).
Итак, все перечисленные этапы пройдены, после чего HR приглашает на собеседование к ним в офис. Приезжаю за 10 мин и ожидаю менеджера. Он опоздал на 20 минут, попросил рассказать о себе, опыте работы и задал пару вопросов относительно презентации, не спросив ничего насчет знания английского(в вакансии они строго требовали уровень Advanced). Все собеседование длилось буквально минут 20-30 ,я абсолютно не нервничала (тк имею опыт прохождения собеседований) и была уверена, что собеседование прошло хорошо. Особенно после того, когда менеджер в конце нашего диалога сказал, что рассчитывает увидеть меня в их команде и что ему очень понравилась моя презентация.
Последним этапом (казалось б
Information security advisory engagements for clients in Financial Services, Technology, Engineering, Manufacturing, ISP and the Public Sector.
- Implementation of Information security management systems based on ISO/IEC 27001 standard for IT operations, Data Centre, Software development, outsourced service and supporting functions including gap analysis and pre-certification audits.
- Develop and Review Information Security policies, procedures and guidelines in order to bring them up to the ISO/IEC 27001 standard level, provide guidelines on backups, recovery procedures, business continuity planning (BCP) as well as Disaster Recovery Planning (DRP).
- Conducted Reviews of Disaster recovery and Data center sites and provided recommendations to improve their existing Environment.
- Development of Information Security Risk Assessment & Risk Treatment Plans.
- Conducting Internal and External Vulnerability assessments & penetration testing for IT Infrastructures.
- Conducting Web Application & Mobile Application Security Reviews.
- Provide consultancy services in order to enable the client to bolster their front-line defense of networks and protect information from unauthorized access and violations.
- Reviewing of Database configuration checks such as database architecture, data structures, and tables as well as reviewing Administrative controls.
- Conducting Network Devices, Firewalls, Web Application Firewalls, and Server Security Configuration & network architecture reviews.
- Assessment of Network infrastructures and making recommendations on network performance, capacity planning, and hardware sizing and
Points positifsGood work exposure from the begining
1.) Job Work/Life Balance : good news is there is no more busy-season, bad news is that that is due to being busy all year. You'll still be slammed Jan - April, but expect your May - September to be busy and your Nov - Dec to clash with holiday plans. Expect to work 1 - 2 weekends during non- busy season months. Additionally, due to the negative press; expect to spend 10-20 hours a month on mandatory audit quality training.
2.) Salary/Benefits : KPMG admits that they trail the other big four firms. They are attempting to remedy the situation. However, with the announcement to drop consulting work for audit clients, I believe they'll use that as an excuse to flat-line salaries. Lobby hard to get a better starting salary. They need you more than you need them.
3.) Job Security : good news is you'll be relatively safe, bad news is that is because they can't afford to lose anymore staff. Same goes for advancement, great opportunity from all the turnover. However, staff have continually refused promotions to ensure their resignation period stays at a shorter period and/or to avoid the pain they see seniors in.
4.) Management (Directors and above): I have no idea what they are doing besides overselling their practices. To be fair, that's not a bad thing if they implemented an effective staffing plan, but they haven't. They are very disconnected from their staff and will stroll by the staff rows on their way out at 5pm. That said; it's a mixed bag on knowledge and helpfulness
Points positifsCentral office
Points négatifsSee review
Questions et réponses au sujet de l'entreprise KPMG
Comment avez-vous obtenu votre premier entretien chez KPMG ?
Posée le 20 févr. 2018
J'ai postulé en ligne et on m'a téléphoné pour un premier entretien physique avec la RH.
Réponse du 11 mars 2022
Avec la directrice sur rdv
Réponse du 29 sept. 2020
Quelles sont les perspectives de carrière chez KPMG ?
Posée le 20 déc. 2017
Forte perspective d'évolution, à condition d'y mettre l'investissement attendu.
Evolution de poste + de salaire (mini 10% ) chaque année
Réponse du 17 janv. 2023
Pas de perspectives si vous n’êtes pas lèche … et si vous oubliez votre vie personnelle
Réponse du 19 nov. 2022
Comment décririez-vous lenvironnement de travail et la culture dentreprise chez KPMG ?
Posée le 16 oct. 2019
Équipe soudés et agréable
Réponse du 10 févr. 2022
Pas conviviable, aucun effort fourni pour intégrer les nouveaux arrivants
Réponse du 17 mai 2021
Quels conseils donneriez-vous à une personne qui doit passer un entretien chez KPMG ?
Posée le 24 sept. 2018
Rester sois même
Réponse du 21 nov. 2022
Réviser les écritures comptables, savoir se présenter
Réponse du 9 juil. 2021
Quel est le code vestimentaire dans l’entreprise ?